İlk jenerasyon Exige iki yıl önce tanıtılmıştı. Tanıtıldığı dönemde büyük ilgi gören konsept önümüzdeki Mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda son haliyle görücüye çıkacak. İkinci jenerasyon Exige günümüz sürücüsü için tasarlanmış, yarış otomobili mantığını yol felsefesine uygulayan bir otomobil.
Birinci jenerasyon Exige 2000 yılının başlarında yollarda kullanılacak bir yarış otomobili temasıyla tüm dünyanın beğenisine sunulmuştu. 2000 ve 2001 yıllarında Avrupa’da büyük başarı elde eden Lotus Sport Elise yarış otomobilinden yola çıkılarak üretilen Exige birkaç ülkede sınırlı sayıda üretilmişti. Aracın tasarım projesini yürüten Russell Carr önderliğindeki Lotus tasarım ekibi birinci jenerasyon Exige’in en temel özelliklerini belirleyerek bunları 2004 model Exige’de hayata geçirdi.
Tavan oyuğu, arka kanat, derin ön hava kanalları geliştirilirken yeni araçta yan girişler, hafif gözenekli ızgaralar gibi daha önce hiç bir Lotus modelinde kullanılmayan özellikler bulunuyor.
Hacmi küçük, işlevi büyük
Lotus mühendisleri Exige’de Toyota’dan alınan bir motor kullanmışlar. Yüksek teknolojiyle üretilen motor arka tekerleklerin önünde, kokpitin arkasında bulunuyor. 1.8 litre hacmindeki bu motor 141 kw güç üretiyor. Torkuysa 181 Nm. Motorun gücü C64 kodlu altı ileri vitesli bir şanzımanla tekerleklere iletiliyor.
Lotus bu motoru kullanmadan önce pek çok test gerçekleştirmiş. Arizona ve Nevada çöllerinde yapılan zorlu testler sonucunda bu motor ve şanzımanın Exige için en iyi seçim olduğuna karar verilmiş.
Exige’in Lotus’un DNA’sına yakışır bir performans verebilmesi için otomobil için özel bir motor işletim sistemi geliştirilmiş. Lotus’un motor işletim sistemi düşük vitesten yüksek vitese, aracın dengesini bozmadan yumuşak bir şekilde geçmeyi sağlıyor. Bu teknoloji uluslararası sahada başarı kazanan ünlü Honda VTEC teknolojisine büyük benzerlik gösteriyor. 237 km/s’lik son hız sunan Exige 0’dan 100 km/s’e 5.2 saniyede, 160 km/s’e ise 13.2 saniyede çıkabiliyor.
Asıl mahereti yol tutuşta
Exige’ın performasının en önemli noktasını yol tutuşu teşkil ediyor. Lotus mühendisleri geliştirdikleri özel aerodinamik paket sayesinde otomobil 160 km/s’te 41,2 kg’lık yere basma kuvveti üretiyor. Bu Exige’in yüksek hızlarda sabit ve dengede tutuyor.
Exige’in bir Lotus olduğunu düşünürsek onun da dünyaca ünlü bir şasiye sahip olduğunu anlamamız için kahin olmak gerekmez. Markanın ödül kazanan ve Elise modelinde de kullandığı hafif alüminyum alaşım uzay kafes Exige’da da görev yapıyor. Otomobilin lastikleri de özel hazırlanmış. Lotus mühendisleri Yokohama ile özel bir lastik geliştirmişler. Yumuşak bileşenli lastikler yolu maksimum derecede kavrama kapasitesine sahip tasarlanmış.
İşte bu Rüya Otomobilin Özellikleri Heyt yawrum beğim bee
Teknik Özellikler
Üretim Yeri : İngiltere
Motor Tipi : Düz
Motor Hacmi & Silindir: 1796/R4
Valf Sayısı: 16
Max Güç : 120/5500
Max Tork : 166/3000
Maximum Hız : 202 Km/s
0-100 km hızlanma : 5,9 sn
Şanzıman Tipi : Düz
Vites Sayısı : 5
Çekiş : Arkadan
Uzunluk : 3726 mm
Genişlik : 1701 mm
Yükseklik : 1201 mm
Ağırlık : 690 kg
Fren Ön : hava kanallı d.
Fren Arka : hava kanallı d.
Tüketim Şehir İçi: 9,6 lt
Tüketim Şehir Dışı: 5,7 lt
Benzin Deposu : 40 lt
Lastikler : 205/50 R 16 V
Sürücü AirBag :
Yolcu AirBag :
ABS :
Klima :
Hidrolik Direksiyon : Standart
Anahtar Teslim Fiyatı : 60.530 EU dediğine bakmayın kendi sitesinde $42,820 dio hemde renk seçenekleri de mewcut